گروه اقتصادی: رئیس‌کل بانک مرکزی در تازه‌ترین اظهارنظر با تایید افزایش نرخ تورم در ماه‌های آینده اظهار کرد:

نرخ تورم پس از اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها ( دست‌کم 5سال آینده) تک‌رقمی خواهد شد.به گزارش همشهری، قانون هدفمندی یارانه‌ها، اجرای کامل این قانون را در مدت 5 سال تعیین کرده است. محمود بهمنی پیش‌بینی کرده است که نرخ تورم در پایان فروردین امسال به 13.5  درصد برسد که نسبت به اسفند سال گذشته1.1 درصد بیشتر خواهد شد و حکایت از تندتر شدن آهنگ رشد تورم دارد. به گزارش ایرنا، رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی درخصوص شایعات تورم اردیبهشت سیاه، با رد این موضوع، اظهار کرد: در تورم نقطه به نقطه به‌دلیل اجرای هدفمند کردن یارانه امکان افزایش نرخ وجود دارد.

تورم تک رقمی، شاید وقتی دیگر

رئیس‏کل بانک مرکزی هرگونه هدف‌گذاری برای نرخ تورم را منوط به پایان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دانست و اعلام نرخ تورم هدف سال‌جاری را باز هم به تأخیر انداخت و گفت: هنوز هدفمندی ادامه دارد و هرچه به خاتمه این قانون نزدیک شویم طبیعی است که نرخ تورم کاهش پیدا می‌کند. به گزارش فارس، بهمنی درباره پیش‌بینی بانک‌مرکزی برای نرخ تورم هدف در 6ماه ابتدایی سال‌جاری، اظهار داشت:‌ بانک‌مرکزی هم انتظار نداشت با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ تورم مجدداً یک‎رقمی شود اما بعد از اجرای این قانون حتماً با برنامه پیش‌بینی شده این نرخ دوباره یک‌رقمی می‌شود.

مدیرعامل بانک‌های متخلف را برکنار می‌کنیم

بهمنی در مورد ابلاغ بسته جدید بانک مرکزی و پرداخت تسهیلات براساس نرخ‌های جدید، گفت: بانک مرکزی در سال‌جاری برنامه‌های نظارتی خود را به‌شدت تقویت کرده است، این نظارت به قدری قوی است که اگر بانکی تخلفی انجام دهد، بلافاصله مدیرعامل آن بانک را برکنار خواهیم کرد.وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی بازرسان غیرمحسوسی را مامور کرده است و 100 میلیون تومان پول در اختیار آنها قرار داده تا در بانک‌های مختلف حساب باز کنند، درصورتی‌که مشاهده شود نرخ سود در بانک‌ها بالاتر از نرخ‌های اعلامی بانک مرکزی است، ماموران غیرمحسوس بانک مرکزی دفترچه‌های بانکی را به ما ارائه خواهند کرد و ما براساس آن با بانک‌های متخلف برخورد می‌کنیم.

ماجرای رفراندوم حذف صفرها و سکه فروشی سوپرمارکت‌ها

بانک مرکزی با اشاره به اظهارات اخیر محمود بهمنی رئیس‌کل این بانک مبنی بر برگزاری رفراندوم برای حذف صفرهای پول ملی، اعلام کرده است که اظهارات ریاست کل در ارتباط با برگزاری رفراندوم حذف 4صفر از پول ملی، معطوف به‌نظرخواهی و گردآوری نظرات اقتصاددانان، کارشناسان اقتصادی، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولان پولی و بانکی کشور بوده است و نه عموم مردم. این بانک تصریح کرده است که اهمیت و تخصصی‌بودن موضوع حذف صفرهای پول ملی، ایجاب می‌کند نقطه نظرات کارشناسی دراین‌باره گرفته شود تا این طرح به‌طور کامل و مطلوب اجرایی شود. بانک مرکزی همچنین توضیح داد: منظور آقای بهمنی از فروش سکه در برخی مکان‌ها، توزیع نامحدود آن و جلوگیری از نوسان نرخ سکه در بازار و ایجاد اطمینان خاطر به جامعه بوده است.

کد خبر 133685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز